HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

måndag 21 mars 2011

Keep....(your memories in a box)


En ask att spara sina vackraste minnen i...



Oj, vad roligt det var att brodera korsstygn! Det gav många nya ideér som ni säkert kommer att få se mer av så småningom. Den här asken skall jag skicka till en utställning i Antwerpen senare i vår. Temat är "recycling" och jag har väl förhållit mig ganska fritt till det, lite för fritt kanske...men för mig handlar det om att spara på olika sätt. Både att spara sina vackraste minnen och att spara på sina saker, att laga och ta om hand. Och återanvända. Inte bara köpa nytt hela tiden oreflekterat...Som ett sätt att spara på naturen helt enkelt. Den fina svarvade träknoppen kommer förresten från Myrorna-mitt bästa shoppingställe!

1 kommentar: