HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

lördag 28 januari 2012

Gods och Gårdar...


..nr 2 Februari tipsar om min kommande utställning på Nutida Svenskt Silver. De berättar också att mitt pärldraperi inköpt av Nationalmuseum finns att beskåda just nu i utställningen Skimrande silver. Tack! Jag måste faktiskt tillstå att jag inte sett den utställningen själv än, men efter den 11 februari, då! Då börjar mitt nya liv och jag längtar efter att gå på utställningar igen.



Halssmycke i zink med pärlor, flockat trä, sidenband och oxiderat silver.
Bilden tagen av Niklas Palmklint


Sist två bilder från veckans skyltning i butiken.
Fantastiska vita liljor som doftar så att jag nästan blir yr...
Och en förhandsvisning av ett av föremålen till utställningen:


en zinkask med etsat mönster av iskristaller.

Monsterlilja...

1 kommentar: