HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

fredag 1 februari 2013

Se Slow Art på Nationalmuseum...

...i helgen! Och samlingarna också för den delen. Sen är det nämligen för sent då museet stänger för renovering på söndag kväll för att inte öppna förrän 2017.  Jag gick en sista runda i tisdags kväll för att dels se om Slow Art och dels titta en sista gång på mina formfavoriter på konsthantverksavdelningen. Jag hoppas förståss att de lyckas lika bra som Moderna Museet under deras stängning, med att hitta andra sätt att visa sina skatter. Slow Art skall i allafall ut på turné i landet vet jag.
Så missa inte sista helgen - det är dessutom fri entré!

 This weekend is the last chance to see the exhibition "Slow Art" and the rest of the collection at the nationalmuseum before they close to refurbish the building until 2017. Free entry all weekend!

Foto av Niklas Palmklint. Äggskalshalssmycke av mig.
Photo by Niklas Palmklint. Neckpiece in eggshell, fine gold and pearls by me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar