HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

fredag 18 oktober 2013

Höstfredag med Tove Janson...



 
 
Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
Kom trösta mig en smula för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.
Jag märkte aldrig förut att mörkret är så stort
går och tänker på allt det där man borde.
Det finns så mycket saker jag skulle sagt och gjort
och det är så väldigt lite jag gjorde.
 
Skynda dig älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut.

 Tove Janson
 
 



Ljuslykta i silver för värmeljus.
 
Höstvisa av Tove Janson.
Passade så väldigt bra denna vackra höstfredag när jag är väldigt trött
och ser fram emot en skön kväll med middag på restaurang för en gångs skull!
Texten hittade jag på butiken Lieblings blogg.
Nu önskar jag alla en fin hösthelg!
 
 
 


2 kommentarer:

  1. här ska shoppas, säljer du ljuslyktan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag gör! Dvs. den på bilden är såld men jag har två nya som snart är klara, en liten som på bilden och en stor. Jag hör av mig om pris!

      Radera