HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

söndag 10 november 2013

Farsdagspresenter!

 
 
Grattis alla fäder i dag!
 
Nästan alltid när jag får beställningar på smycken så är det till kvinnor,
om det inte är förlovnings- eller vigselringar förstås.
 
Det ju lite synd tycker jag, det går ju att göra mycket fint till män också.
Ringar och manschettknappar är ju det vanligaste,
men jag tycker att på en snygg kavaj kan det också
vara väldigt stiligt med en brosch.
 
Här är ett exempel på en brosch som en mycket stilig äldre herre beställde till sig själv.
 Mer sånt om jag får bestämma!

Brosch i flockat trä med en svart pärla, en vit och tre svarta diamanter och nål i oxiderat silver.

 

 
Manschettknappar är ju en klassisk doppresent till pojkar,
lika väl som till studenten eller fars dag.
Dessutom är det väldigt snyggt på kvinnor också,
men jag tror att det är lite ont om sådana damskjortor?
 

 
Ett annat klassiskt herrsmycke är ju olika typer av ringar med monogram på.
Personligt, snyggt och tidlöst på samma gång.
 
Jag tror på den yngre generationer killar, de som är tonåringar nu, där ser man en stor skillnad på vanan att bära smycken. Där bär många både armband, halsband och ringar. För att inte tala om örhängen! Jag är väldigt fascinerad av piercing-örhängen som tänjer ut örsnibben till ett runt hål.
Och lite sugen på att göra så själv, problemet är ju att det är så oåterkalleligt, det går ju inte att ångra sig...Jag har ju tittat mycket på etniska smycken från tex Afrika och Oceanien och sett så fantastiska örsmycken för den typen av örsnibbar. Däremot är dessa piercingsmycken ofta gräsligt fula och framför allt så ser alla likadana ut. Här finns nog en marknad att variera utbudet lite tror jag.
Jag ser fram emot att få en beställning på ett par personliga sådana örhängen!
 
Kanske redan till jul?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar