HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

måndag 4 november 2013

Idag är det måndag...

 
...och jag är lite trött, men glad.
 
Vackert morgonljus på Norrtullsgatan idag!
 
Tack till alla ni som kom och minglade
 och shoppade i fredags på First Friday Hopping!
Det är alltid lika trevligt och jag tänker alltid att - den här gången skall jag fota
 lite mingelbilder under kvällen - men varje gång glömmer jag det eftersom jag ju är upptagen med att just mingla och visa och berätta om det jag gör.
 
Här är istället en bild av det pågående arbete med olika ljusstakar och ljushållare
som jag visade i fredags. Tanken är att pigga upp gamla ärvda, eller loppisfyndade karaffer och ljusstakar genom att göra ljushållare och ljusmanschetter i silver till dem.
Det står ju högvis med dammiga karaffer på Myrorna tex. som om man tittar närmare på dem,
ofta är handblåsta i en fantastisk kvalitet och jättevackra.
Dock är det inget som jag använder i alla fall, de är nog avsedda för likör
och annan starksprit och känns kanske lite bedagade. Men som ljusstakar
kan de få ett nytt liv. Samma sak med en enkel träljusstake,
 med en fin ljusmanschett i silver känns den genast mycket festligare.
Och tillsammans kan de bilda jättefina stilleben, att blanda olika höjder
och material blir hur fint som helst...
 






 
 
Dagens stilleben i skyltfönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar