HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

måndag 30 december 2013

Gott nytt år!

 
 
 
 
Jag jobbar idag, en mellandag på jullovet,
där jag betar av några saker som måste göras inför årsskiftet. Lite administration, mycket kaffe och lite tid till eftertanke...
 
 
Jag passar också på att skylta om
för nu känns allt det röda och juliga redan alldeles gammalt och passé.
Och eftersom solen faktiskt sken, både idag och igår
känns det lätt att gå från det röda till det gröna, vårlika,
som om vi hoppar över vintern och går direkt till vår nu
när ljuset så sakta börjar återvända...
 
 

 
Halshänge i silver med droppformad amazonit.
 
 
 
Ljuslyktor i silver för värmeljus.

Men nej, så blir det nog inte ändå, förr eller senare kommer det ju en vinter i alla fall och tur är väl det för annars bleve det ju en väl lång väntan på vår...
Och igår kunde vi äntligen åka skridskor för första gången den här vintern!
Det var lycka! Nu hoppas jag bara att det fryser på ordentligt så att det blir is på Brunnsviken snart också. I väntan på den skall vi nog ta oss till
Östermalms IP där de spolar en rundbana med lite mer svängrum än i Vasaparken.
Nu blir det några lediga dagar till men snart är jag tillbaka med nya spännande saker som är på gång under nästa år.
Gott nytt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar