HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

torsdag 6 mars 2014

Smyckelansering på NK idag!

 
 Idag var det äntligen dags!
Efter lång planeringstid och lite hemlighetsmakeri kan jag äntligen berätta
att NK personal shopping idag lanserar en kollektion smycken jag gjort
exklusivt för dem. Smycket är en variant av det Äggskalssmycke jag gjorde till mitt examensarbete på Konstfack 1997.
 

Till vänster ser ni ursprungsvarianten i 24K guld och äggskal och till höger är det nya smycket, hållbart och gjort för att kunna användas, men med samma spröda uttryck,
för att påminna oss om livets skörhet...
 
I kollektionen finns två varianter av halssmycket, ett helt i finsilver och ett med halsring i 18K guld och äggskalsblomma i finsilver.
Dessutom finns två par örhängen, ett par små i finsilver samt ett par långa hängande med antingen tråden i silver eller 18K. guld.


 
 



 
Jo även jag var tvungen att sätta mig framför kameran,
något jag inte alls är bekväm med!
Men tack vare mästerfotografen Niklas Palmklint
som tagit alla pressbilderna blev det ganska bra till slut...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar