HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

onsdag 27 augusti 2014

Det är Zorn och jag nu!

 
Nu har jag verkligen hamnat i fint sällskap vill jag lova!
Nationalmuseum är ju stängt för renovering under ett antal år nu
och har därför skaffat sig nya visitkort med två olika motiv:
 
En målning av Anders Zorn och ett halssmycke av mig.
Vilken ära!

 
 
 
Halssmycket ingår i deras samlingar sedan 1998
då de köpte in det från mitt examensarbete på Konstfack.
En ära bara det!
 
Just nu ingår det i den stora utställningen "Slow Art" som först visades på Nationalmuseum, men som nu turnerar land och rike runt medan museet är stängt. Den visades tex. på Svenska Kulturhuset i Paris i somras och nu öppnar den i september på Länsmuseet i Gävle.
Missa den inte, den är väl värd att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar