HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

torsdag 21 augusti 2014

På Konsthantverkarna i Stockholm....

 
... deltar jag i en utställning med namnet
 
Den handlar om askar, burkar och behållare av olika slag,
ett väldigt roligt tema tycker jag.
Små, eller stora för den delen, askar kan man aldrig ha för många av.
Alla dessa småsaker som omger oss behöver någonstans att ta vägen.
Och vissa vill man bara ha till lyst...
 
Utställningen började i Galleriet som vanligt,
men har nu fått flytta ned i butiken då golvet i det övre rummet
äntligen fått en välbehövlig renovering...
Och nu i helgen är det golvet i butiken som skall målas,
 så nu när höstens utställningssäsong börjar
kommer allt att vara toppenfint på Konsthantverkarna!
 
 
 

 
Jag visar bland annat en ask i etsad zink med genombrutet lock.





 
Hörnen är sydda med rött pärlsilke, vackert till den grå färgen som kommer när man etsar zinkplåten. Den blir fint mönstrad och liksom mjuk och levande i ytan av etsningen. Jag har en stor kollektion av etsade smycken (i skissform) i huvudet som väntar på att få komma ut. Jag skall försöka hitta tid under hösten för att jobba fram dem i ljuset!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar