HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

onsdag 3 september 2014

Nytt i butiken....

 
 
..både på väggen och i smyckehyllan!
De här silverhängena gjorde jag redan i våras och de finns hos många av mina andra återförsäljare men jag har först nu hunnit göra några till min egen butik också. Eftersom jag har haft stängt
under semestern har jag prioriterat att fylla på hos tex. Millesgården, Konsthantverkarna och VIDA Museum som har öppet hela sommaren...
 
Halshänge i silver "Dubbelblad" med lång kedja (70 cm)

Halshänge i silver "Knopp" med kedja i halsgropslängd.
 
Detalj av postern "Rose" från webshopen Le Kiosk.
 
 
I våras fyndade jag det här fina stället att hänga örhängen och halskedjor på,
det är egentligen en skodisplay från 50-talet, men jag tyckte att den skulle fungera nog så bra som smyckedisplay. Sen hittade jag den här fina postern på nätet som jag drabbades av totalt ha-begär till! Det är nästan så att jag känner den lite dammiga rosendoften av torkade blommor när jag ser den.
Den är så stor att den blir nästan som en tapet och ger en så fin känsla till rummet tycker jag.
 
Med så många speglar överallt är det svårt att inte
komma med någonstans...

Örhängen med handgjord kedja i oxiderat finsilver och pärlor
i en underbar färg som kallas Peacock.

En detalj till av postern...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar