HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

fredag 31 augusti 2018

Munich Jewellery Week 2018 - utställning med Perfect Strangers!

Jag fortsätter min exposé över de utställningar jag varit med i sen sist:

I mars i år deltog jag också i en utställning i Tyskland, i München närmare bestämt.
Där anordnas varje år under andra veckan i mars något som kommit kallas 
Munich Jewellery Week, ett enormt evenemang som bara blir större år från år.
Huvudpunkten är en jurybedömd utställning "Schmuck" som funnits sedan 1956, men som vuxit enormt de senaste åren med hundratals sökande från hela världen varje år. Kring detta anordnas ett stort antal utställningar, föredrag, möten och andra evenemang runt om på stan samtidigt.
En fantastiskt inspirerande rikedom av allt stora solouställningar på stora museer, gallerier 


 Tidningen Current Obsession publicerar en karta över alla evenemang under veckan.
En absolut nödvändighet - utan den hittar man inget! Och för varje år blir skyltningen också lite bättre! Vår utställning var alltså punkt 88 på kartan.


Jag ber om ursäkt för dessa suddiga mobilbilder.


 Frukostvernissage med bubbel, frukt och nybakat bröd!


 Utställningen visades i en glasad gång, täckt av stora glasmontrar och var alltså öppen dygnet runt under veckan pågick. Väldigt praktiskt för alla besökare som förgäves försöker hinna se alla utställningar under veckan. Det är aldrig möjligt utan man blir alltid tvungen att välja,
så stressande! Ett sant lyxproblem!


Organisatörerna av utställningen jobbade väldigt medvetet med marknadsföringen både före, under och efter utställningen med hjälp av både Facebook och Instagram. Smart!


Detta är några av de smycken jag visade där.





Halssmycke "Do you read me?" i etsad zink.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar