HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

onsdag 26 juni 2013

Finaste presenten!


Eftersom jag tills igår var anställd på Nutida Svenskt Silver som föremålsansvarig på
20% innebär stängningen av Nutidas galleri och butik att jag också förlorade jobbet.
Men intet ont som inte har något gott med sig eller vad man brukar säga...
I avtackningspresent från mina snälla kollegor på Nutida Svenskt Silver fick jag
en helt underbar present. De hade samlat in pengar till en summa som var
avsedd att köpa något på Nutida för. Så roligt och så enormt svårt att välja tyckte
jag först, där fanns ju så många fina smycken och föremål, men ganska snart visste jag
ändå att detta måste det bli! Jag fick visserligen lägga till lite själv men jag har gått och tittat så
länge på dessa fantastiska koppar av Maki Okamoto.

Ren poesi och ömsinthet...

The cup av Maki Okamoto. Ett objekt i trä och soapstone.
Nu är de mina. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar